tirsdag 14. oktober 2014

Digitale verktøy og stasjonsarbeid

Jeg har gjennom praksis på ulike skoler erfart at det er endel ulike forutsetninger elevene har med seg når de starter på skolen, iforhold til bruk og forståelse av digitale verktøy,
På den skolen jeg sogner til, bruker de digitale verktøy etter andre uke på 1.trinn, da elevene blir introdusert for arbeidsformen " Stasjonsarbeid", som ble utviklet på 1990- tallet av blant annet Trageton.
                                                                             

 Mange skoler har ikke råd til et helt klassesett med PCer eller nettbrett, Men gjennom stasjonsarbeid hvor elevene jobber i grupper på 5-6, kan alle gjennom skoledagen få jobbe minst 15 minutter på PC, med oppgaver fra nettressurser som for eksempel Bokstavkongen, Multi eller Salaby, Læreren får da et helt annet utgangspunkt for å kunne se hver enkelt elev bedre, da de er delt i grupper og lettere å kartlegge/ observere.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar